PARTYPOOPERS

Idag har jag gått så mycket så att jag har ont i fötterna. Har åkt Batman en gång till (åkte den fyra gånger igår). Batman är nog den roligaste karusellen jag åkt, förutom den där vattenkarusellen på liseberg. Jag älskar Liseberg, speciellt spökhuset. Vi var på klassresa och skulle gå in i spökhuset några i klassen. Så det var jag, mamma och några fler. Mamma gick längst fram och jag bakom henne. Bakom mig var Jasmin och jag kan bara säga att jag hade märken i nacken eftersom hennes naglar hade skärt in i mina axlar då hon blev rädd. Jaja, då vi gick där i spökhuset så kom ett "spöke" emot mamma. Mamma skrek och sprang iväg från alla, jag skrek "MAMMA" och sprang efter henne med mina klasskamrater bakom mig. Vilken fjolla mamma är.. Whatever, jag och Emelie har iallafall gått omkring och haft allmänt roligt idag. För mamma och pappa har skjutsat Moa till Älvsbyn så då blev vi ensamma en stund. Då mamma och pappa kommit tillbaka så fick jag och Emelie pengar för att äta mat på Torggrillen. Då vi beställt och satt oss ner utanför kom det en gubbe i en rullstol. Han var kanske 40 år, hade långt stripigt hår och skinnkläder. Han satt och pratade med en annan kvinna om "hans farfars braiga läk kött". Och då fick han syn på en kvinna som kanske också var 40 år, hon verkade vara kraftigt berusad. Han började skrika "FÖRSVINN UR MIN ÅSYN, DU HAR TERRORISERAT MIG I 10 ÅR" och då kom hon fram till honom och knuffade han så han nästan vällte med rullstolen. Hon började gorma om att "han hade dödsmissandlat henne". Men min fråga är, hur kan han ha dödsmisshandlat henne om hon stod där och skrek helt levande? Jaja, han fortsatte skrika om att hon hade viljat knulla med hans kompis och hon försvarade sig med att han hade misshandlat henne. Sen kom han som ägde restaurangen och började prata med tanten. Hon sa att hon aldrig mer skulle komma till restaurangen och äta och att hon tänkte ringa polisen. Men till vilken nytta? Hon är ju den som gjort fel. Kärring. Sedan kom chefen och bad den rullstolsbundne mannen att gå hem. Men jag tyckte det var väldigt roligt så jag fick bita mig i läppen för att hålla min för skratt. För han kan ju inte GÅ hem om han sitter i rullstol. Dom där två vuxna förstörde iallafall stämningen kraftigt. Jag och Emelie var astaggade för ikväll och så kommer dom och gör oss irriterade. Nej inte bra. Vi har iallafall taggat igen med musik och jag längtar jättemycket! :D

PARTYPOOPERS

Kommentarer
Postat av: li

är det din mamma som är en fjolla när du springer efter henne? ;P

2011-07-31 @ 13:00:41
URL: http://loveisthickerthanblood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback