Grillning, kubbspel och "årets klipp".

Var som sagt på en liten avslutning med innebandylaget idag. Vi grillade på spångarna, lekte lekar som innehöll djurläten och kinder mot kinder, tummar mot rumpor. Nina gjorde även en liten medaljliknande pappersgrej med en motivering "årets ...". Det var något om att jag hade fått årets makeover med tanke på mitt hår. Så jag fick titeln "Årets klipp". Då lekarna tog slut så blev vi lite rastlösa. Därför bestämde vi oss för att fara till fotbollsplan för att spela kubb. Det blev oavgjort. Många skratt blev det ikväll iallafall, det var sjukt roligt! Och nu är jag hemma, eller var väll det för en timma sen. Det går bara dåliga program på MTV just nu. Jag tycker inte om "Nitro Circus". Jag har redan sett alla avsnitt eftersom MTV går 24/7 i mitt rum. TV:n är på hela natten för annars vågar jag inte sova. Jag har så många små fobier och är så himla paranoid. Här kommer saker som jag är rädd för, om ni vill veta, men det tror jag att ni vill, även fast ni inte vet om det.

  • Jag är väldigt, väldigt, VÄLDIGT, mörkrädd. Men inte då jag ska sova, då är det kolsvart med undantag för TV:n som inte lyser upp rummet så mycket.
  • Spökhistorier. Även fast jag inte tror på att det finns spöken så blir jag ändå rädd av alla dessa spökhistorier.
  • Mördare. Visst, det finns inte så många mördare i Arjeplog tror jag, men jag är ändå rädd varje gång jag möter någon gubbe som stirrar konstigt på mig. Jag tror alltid att då vi passerat varandra så kommer han ta fram en pistol och skjuta mig i bakhuvudet.
  • Döden.
  • Bulldogs. Dom här fula små hundarna är min största rädsla. Varför jag hatar dom så mycket vet jag nog inte, det beror nog på att jag blev jagad av en sån där fuling då jag var liten. Jag cyklade på min lilla rosa cykel och han sprang bakom mig. Jag grät och grät och tillslut kom han ikapp mig och bet mig. Plus att dom är så jäkla fula, skrynkliga små varelser.. Usch..
  • Spindlar, jag är sjukt rädd för spindlar. Dom flesta kan ju inte göra så mycket, men en del är faktiskt giftiga. Plus att dom är fula och ser jätteäckliga ut.
  • Bilar, jag är jätterädd för bilar. Varje gång jag cyklar eller går och en bil kör emot mig, så inbillar jag mig att då bilen nästan är framme vid mig så svänger han mot mig vilket resluterar i att jag blir påkörd och dödad.
  • Lemmlar, dom här varelserna är så fula att det inte är sant. Första gången jag såg en så sprang jag efter den och jagade iväg den. Då jag sprungit bakom honom en stund så vänder han sig om jättesnabbt och tjuter åt mig. Självklart blir jag vettskrämd, vänder, och springer tillbaka till mamma i panik.
  • Att försova mig på morgonen. Detta är ganska oundvikligt då mamma väcker mig en gång innan hon far till jobbet. Då hon väcker mig är jag ju självklart så borta att jag somnar om igen. Och tror ni inte att Emelie eller Moa inte kommer upp och väcker mig förens klockan 8. Om dom vet att jag ligger där uppe och sover och skolan börjar snart, varför kan dom inte vara snälla och väcka mig i tid? Jag vet inte, men jag skulle då väcka dom. Och jag skulle se till att dom vaknade på riktigt också. Oftast då jag väcker dom drar jag av dom täcket, tänder lampan och skakar på dom i ett ynkligt försök till att få dom att tro att det är jordbävning. Jag kanske ska testa det imorgon och lura dom att det är jordens undergång?
  • Garderober, är det bara jag eller känns det jämt som att det står någon där inne?
  • Mörka fönster, där känns det också som att det borde stå någon. Det känns alltid som att en blek flicka ska stå i något fönster och stirra på en. En gång på kvällen stod faktiskt en unge i fönstret då jag cyklade hem från en kompis. Gissa om jag blev rädd, jag höll nästan på att ramla med cykeln.
  • Rykten.
Tro mig, det finns sååå mycket mer att skriva upp, men jag håller på att somna. Mina ögonlock faller igen och det är svårt att hålla dom öppna. Godnatt!

Förresten, har ni några rädslor/fobier?
ISÅFALL, TELL ME!


Och alla ni som jag träffat på under mina nästan 16 år på jorden:
Det var kul att lära känna er, jag kommer sakna er. Hoppas vi möts uppe i Rebecca Land.


Tror ni att jorden verkligen kommer gå under imorgon?
För det tror jag inte ett öre på.

Kommentarer
Postat av: elin

Jag är också jättemörkrädd och paranoid. Och så kan jag inte sova utan att nemo sover i mitt rum. heheh.

2011-05-21 @ 10:42:27
URL: http://nemoelin.blogg.se/
Postat av: lm

Jag är också mörkrädd, och rädd för speglar om det inte är soligt! Om det är soligt kan inget ont hända? Haha, nejmen jag vet inte varför egentligen.

2011-05-21 @ 13:51:27
URL: http://lm-i.blogspot.com
Postat av: sarah

uuuuh, ja, mörka fönster är typ det läskigaste jag vet. eller fönster i allmänhet när det är mörkt. sen är jag typ rädd för bildörrar. det är världens sjukaste fobi, men jag inbillar mig att de ska öppnas när man kör. haha.

2011-05-21 @ 19:51:53
URL: http://livetflyttarin.blogg.se/
Postat av: lm

sv: Tack, DU är snygg!



Speglar är läskiga. Usch måste tvätta bort mitt smink nu, men när jag tänkte på läskiga speglar så känns det lite creepy att kliva upp ur sängen och vandra i mörkret till en spegel.. :(

2011-05-22 @ 01:07:27
URL: http://lm-i.blogspot.com
Postat av: lada :D

"älskar" verkligen spindlar, stora arga dreglande hundar och skumma människor ute på gatan :S

2011-05-22 @ 09:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback