framme

Nu är vi framme i Piteå, och jag kan inte säga att jag är lika kär i den nya bilen som dom andra i min familj är. Men det kan nog bero på att det är jag som har mittenplatsen där bak. Och jag kan inte beskriva hur ont i röven jag hade efter att ha åkt bil i 2,5 timma. Nej fyfan säger jag bara. Det var som om jag hade suttit på taggtråd och med en gaffel uppkörd i röven. Jag kunde ju inte ens stå efteråt. Jag såg ut som en skitnödig anka då jag gick. Jaja.. Jag, Emelie och Moa snörd bara in sakerna i lägenheten och drog ut efteråt. Vi gick till en stor rutchkana och satt där i ett år. Tillslut kom några skitungar och började tjata på oss, "ååååååååk dåååå, HAAAALLÅÅÅÅÅ". Ni vet såndär tjatig äcklig småbarns röst. Huvva. Shitas pomfritas vad negativ jag låter i det här inlägget, klagar över småbarnstjat och rumpvärk. Så jag kanske kan säga en positiv sak, min lägenhet är jättemegasuperduper fin! SCORE. Tänk att den är min! Jag ska ta bilder så ni kan få se senare! Och jag längtar kraftigt tills imorgon för jag fick ett sms av en viss Sabina som frågade om jag ville åka karusell med henne imorgon. Självklart sa jag ja, Sabina är en snel hest. Hihihih. Asså jag förstår inte hur jag ska klara av att bo här i tre år. Den där jävla dialekten.. Tänkt att jag pratade så förut?! Då jag kom hit retade alla mig för hur jag sa smör. Här i Piteå säger man smör ungefär så här; SMUÖR. I Arjeplog uttalas det som det stavas. Men piteborna dom lägger till något jävla U så dom låter typ som om dom håller på att spy. Haha, förlåt. Det är inte SÅ illa, men.. Ja.. Nu märkte jag att det blev lite mycket negativt igen.. Så ni får några bilder innan jag skriver något som jag inte borde skriva. Ni får en bild på Sabina eftersom jag ska vara med henne imorgon! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback