Turkiet 2011

Tänkte hinna med en liten update just nu när jag inte har så mycket för mig, tänkte berätta om resan och vad vi hunnit vara med om. Jag var excited hela dagen innan vi skulle fara inför att få åka flygplan eftersom jag aldrig gjort det. Men då vi väl satt i flygplanet och piloten startade motorn, då var jag och Emelie så nervösa att vi höll på att spy. Men efter att det värsta var över vilket var i början då man skulle lyfta, så skrattade vi åt oss själva för att vi varit så nervösa, det är ju faktiskt skitkul att åka flygplan men lite långtråkigt i längden dock. Känslan då vi steg av flygplanet är obeskrivlig, det blåste tillochmed varm luft, 38 grader varmt var det så alla kan nog räkna ut att det blev en aning varmt i mjukisbyxorna som jag hade åkt i. Efter en 3 timmars svettig busstur kom vi äntligen fram till hotellet där vi åt middag för att sedan gå ut på "stan" och titta. Och vad hittar jag inte då om inte ett par byxor som jag letat efter i ungefär ett år nu, i Sverige kan dom kosta kring 1000kr och här kostar dom endast 300. Jag har köpt dom. Även fast dom förmodligen är fake. Igår badade och åt vi mest, och så gick vi omkring på marknaden såklart! Igår var det måndag vilket betyder måndags-marknad i Alanya, och det är en stor marknad! Dom som säljer saker är väldigt trevliga, förmodligen eftersom dom vill sälja saker till oss. Jag har fått komplimanger som "Sweetie teethie, sexy, baby, hot lady, i love you but do you love me?". Ett hett tips är att gå på marknaden kring 6-7 tiden då en del nästan börjar plocka ihop eftersom då är dom som säljer helt crazy, slutet på dagen = slut på affärer på en hel vecka för en del. Så folk skriker efter en och försöker få en att köpa saker för halva priset, så om något kostar 20lira kan man dom säga att det kostar 10lira och då kan man pruta ner det till 5lira. Nu väntar Emelie och Moa på mig för vi ska köpa glass. Glass kostar förresten bara ungefär 4-8 svenska kronor här, oberoende vilken glass det är :D


Nervösa tjejer innan flygplanet lyft.. :)

Jag älskar molnen då man tittar ut genom fönstret, det ser ut som ett molnhav eller typ vispgrädde, eller snö..


Utsikt från vårat hotellrum nattetid.

Och dagtid. På den här bilden syns cirka 5% av marknaden, då får ni en liten bild av hur stor den är! :)

Min fina (men dyra) svampbob handuk :D

Titta där bikiniöverdelen varit, det där var igår och jag har bränt mig ännu värre idag.. :(

Solfjädrar är guds gåva till heta länder, denna kostade dessutom bara 1 lyra! Vilket är 4 kronor :D

Några av inköpen från igår, känns som jag följer ett mönster.. :)

En av många hemlösa små katter som går omkring på hotellet och tigger mat..

Vad mer kan jag säga.. Jag älskar turkisk mat :D

Spegel spegel på väggen där, vem har snyggast byxor i landet här? Rebecca Holmgren heter hon.


Nu tänker jag gå upp till hotellrummet och byta om till badkläder sen ska jag lägga mig och chilla i poolen. Bara så ni vet så får man gratis dricka hela tiden här, och dom spelar väldigt dålig musik på högsta volym vid poolen. Det brukar vara turkiska låtar, dåliga remixes på gamla och kända låtar m.m.. Jaja, jag kommer förmodligen inte uppdatera då värst mycket under tiden jag är här, men kanske några gånger till iallafall :)


Kommentarer
Postat av: lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus

sv: Härligt att du är med och tävlar i Dagens blogg! :D

Allt bra?

2011-09-13 @ 20:16:41
URL: http://babustyle.blogg.se/
Postat av: lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus

Shue! Nu är vinnarna av dagens blogg uppe! Kika in och se om det var just du som vann!

Om du inte vann, eller vill tävla igen så kommer en ny dagens blogg-chans upp i morgon! :)



http://babustyle.blogg.se/2011/september/vinnarna-av-dagens-blogg-139-11.html#comment

2011-09-13 @ 22:23:31
URL: http://babustyle.blogg.se/
Postat av: Helena

Åååh, vad avundsjuk jag blir. :( Vill också åka utomlands!

2011-09-21 @ 20:13:00
URL: http://helenawj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback